Consilier I - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 2 zile în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Consilier I - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 2 zile în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Primaria comunei Cocu, judetul Arges Expira in 2025-12-22
Locatie
Arges
Nivel
Functii de executie
Tip
Permanent
Angajator
Primarii
Categorie
Functie publicaAnunt
PRIMARIA COMUNEI COCU, judetul ARGES, publica anuntul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei functii publice de executie vacante in baza art. VII
alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 si art. VII alin. (7) din OUG 121/2023 pentru modificarea si completarea Codului administrativ
Imi asum respectarea prevederilor OUG nr. 156/2024, OUG nr. 121/2023 si ale Legii nr. 296/2023.
Functia publica scoasa la concurs:
- Consilier, COMPARTIMENT BUGET, FINANTE CONTABILITATE, SALARIZARE IMPOZITE SI TAXE LOCALE - 352026
Data, ora si locul desfasurarii probei scrise: 12.01.2026, ora 13:00, Primaria Cocu
Perioada de depunere a dosarelor: 03.12.2025 - 22.12.2025
Perioada verificare eligibilitate candidati: in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor.
Perioada depunere contestatie la verificarea eligibilitatii candidatilor: in termen de o zi lucratoare de la data afisarii rezultatului verificarii eligibilitatii candidatilor.
Perioada solutionare contestatii la verificarea eligibilitatii candidatilor: in termen de o zi lucratoare de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor.
Conditii pentru ocuparea postului:
Pentru Consilier - 352026 - Clasa I, Grad principal, COMPARTIMENT BUGET, FINANTE CONTABILITATE, SALARIZARE IMPOZITE SI TAXE LOCALE
Studii de specialitate:
- studii universitare de licenta absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta
Domeniu de studiu: Stiinte economice (Ramura de stiinta)
Vechime minima in specialitatea studiilor 5 ani
Durata timp de munca: 8h/zi - 40h/saptamana
Perfectionari (specializari):
Se mentioneaza, daca este cazul, conditia prevazuta la art. 465 alin. (1) lit. g) din OUG nr. 57/2019, cu
modificarile si completarile ulterioare, cu privire la dovedirea prin certificat, sau, dupa caz, prin alt tip de
document, a absolvirii unei perfectionari sau specializari stabilite expres de lege pentru ocuparea unor functii
publice:
-
Cunostinte teoretice in domeniul tehnologiei informatiei (necesitate si nivel de cunoastere):
Se completeaza in cazul in care pentru ocuparea functiei publice este necesara detinerea cunostintelor
teoretice in domeniul tehnologiei informatiei, cu precizarea nivelului de certificare similar celui de tip
ECDL/ICDL:
-
Cerinte specifice:
Se mentioneaza, daca este cazul, conditia prevazuta la art. 465 alin. (1) lit. g indice 2 si alin. (2) din OUG nr.
57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la obtinerea unui/unei aviz/autorizatii
prevazut/prevazute de lege, cu respectarea prevederilor legislatiei specifice cu privire la indeplinirea conditiei:
-
Bibliografie si tematica:
1. Constitutia Romaniei, republicata
cu tematica Constitutia Romaniei, republicata
2. Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
4. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare - partea I, titlul I si titlul II ale partii a II-a, titlul I al partii a IV-a, titlul I si II ale partii a VI-a
cu tematica partea I (Dispozitii generale), titlul I (Guvernul) si titlul II (Administratia publica centrala de specialitate) ale partii a II-a, titlul I (Prefectul si subprefectul) al partii a IV-a, titlul I (Dispozitii generale) si II
(Statutul functionarilor publici ) ale partii a VI-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare
5. Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica Capitolul II - Organizarea si conducerea contabilitatii - Capitolul III - Registrele de contabilitate - Capitolul IV - Situatii financiare
6. Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica Capitolul III, procesul bugetar - Capitolul V, finantarea institutiilor publice
7. Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare
cu tematica Principii, reguli si responsabilitati (Capitolul II)
Atributii stabilite in fisa postului, precum si alte date necesare desfasurarii concursului:
1. Asigura si raspunde de conducerea si coordonarea activitatii financiar-contabile stabilind sarcini concrete, indrumand , controland si urmarind efectuarea lor;
2. Raspunde de buna gestionare si folosire a tuturor mijloacelor materiale si financiare ale Primariei si de respectarea prevederilor legale in adoptarea actelor decizionale cu caracter patrimonial;
3. Efectueaza evidenta contabila, analitica si sintetica a veniturilor si cheltuielilor bugetului local, fonduri special, extrabugetare e.t.c in conformitate cu prevederie legale in vigoare;
4. Intocmeste notele contabile privind veniturile si cheltuielile bugetului local conform reglementarilor contabile in vigoare si opereaza in sistemul informatics;
5. Intocmeste evident contabila a veniturilor bugetare , fonduri special, veniturilor extrabugetare conform clasificatiei bugetare si planului de conturi actualizat;
6. Intocmeste balanta analitica a veniturilor bugetului local in termenul legal;
7. Verifica zilnic extrasele de cont pe platitor si sursa privind icasarea veniturilor si efectuarea platilor din bugetul local, cheltuielile effectuate din conturi de disponibilitati, balanta de verificare emisa de trezorerie;
8. Efectueaza punctaj cu datele inregistrate in evident contabilitatii si datele din executia de casa emisa de trezoreriesi intocmeste note de corectii pentru eventualele necorelatii , insotite de note expicative;
9. Verifica corelatiile din situatiile fiscale prezentate de inspectorul de la taxe si impozite locale, pentru a fi inregistrate in evident contabila;
10. Verifica documentele de incasari si plati predate de casier precum si daca soldul inscris in registrul jurnal de casa este stabilit corect;
11. Pentru operatiunile de incasari se verifica daca sumele inscrise in registrul de casa corespund cu cele din duplicatele chitantelor emise;
12. Verifica daca sumele incasate si pentru care s-au emis chitante au fost depuse la trezorerie sau la celelalte institutii de credit, in termenele legale;
13. Verifica inregistrarile din registrul de casa, modul de intocmire a foilor de varsaminte si chitantelor de depunere;
14. Intocmeste facturile fiscale privind incasarea veniturilor provenite din servicii, cazare,
15. Raspunde de realitatea, legalitatea si corectitudinea documentelor intocmite;
16. Redacteaza hotararile consiliului local atunci cand acestea se refera la notiuni care tin strict de contabilitate;
17. Asigura intocmirea, circulatia si pastrarea documentelor justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate, in conformitate cu circuitul documentelor financiar contabile;
18. Intocmeste lunar sau ori de cate ori este nevoie contul de executie al bugetului local, al mijloacelor extrabugetare , imprumuturi, fonduri externe, etc
19. Semneaza si raspunde de intocmirea notelor contabile privind inregistrarea veniturilor bugetului local sau orice alte documente contabile intocmite;
20. Intocmeste contul de executie si cheltuieli de capital;
21. Intocmeste situatia incasarilor si platilor din contul de garantii;
22. Intocmeste lunar registrul jurnal;
23. Urmareste si raspunde de efectuarea cheltuielilor salariale in conformitate cu actele normative in vigoare;
24. Verifica existent angajamentelor si indeplinirea conditiilor de exigibilitate a obligatiei;
25. Inainte de plata, verifica daca exista angajament legal aprobat , daca exista angajament bugetar aprobat;
26. Verifica daca termenul de plata a obligatiei corespunde datelor cuprinse in angajamentele legale;
27. Verifica realitatea obligatiei de plata, daca bunurile au fost predate, executate si serviciile prestate;
28. Tine evident angajamentelor bugetare sau legale din cadrul Primariei Cocu;
29. Asigura plata cheltuielilor bugetului local;
30. Intocmeste situatiile financiar-contabile privind efectuarea cheltuielilor , anexe la bilant trimestrial, situatii privind datoria publicalunar si trimestrial;
31. Informeaza lunar asupra veniturilor si cheltuielilor effectuate din bugetul local sau din alte bugete, conform legii finantelor publice locale;
32. Arhiveaza documentele financiar contabile din cadrul serviciului ;
33. Urmareste corespondenta si emite raspunsuri la toate cererile care au legatura cu domcniul contabilitatii;
34. Coordoneaza activitatea de organizare si functionare a Compartimentului financiar-contabil prin indicatii si consultanta in indeplinirea atributiilor conform dispozitiilor legale in vigoare si a dispozitiilor Regulamentului de organizare si functionare a Primariei;
35. Organizeaza, indruma, conduce, controleaza si raspunde de desfasurarea in mod eficient a activitatii financiar-contabile a Primariei conform dispozitiilor legale in vigoare;
36. Organizeaza si asigura efectuarea corecta si la timp a inregistrarilor in contabilitate, cronologic si sistematic, potrivit planurilor de conturi si normelor legale, pe baza documentelor justificative ale tuturor operatiunilor patrimoniale si verifica corectitudinea inregistrarilor contabile;
37. Asigura arhivarea documentelor justificative si a registrelor contabile conform legislatiei in vigoare;
38. Raspunde de inregistrarea cronologica , sistematica si corecta, de prelucrarea, raportarea si pastrarea informatiilor privind situatia patrimoniului;
39. Raspunde de inventarierea bunurilor apartinand patrimoniului institutiei conform prevederilor legale, la termenele stabilite; face parte din comisia centrala de inventariere anuala;
40. Poate fi numit in diverse comisii care se formeze, potrivit legii, la nivelul Primariei.
41. Raspunde de respectarea normelor legale in domeniul sau de activitate si are obligatia de a actiona ferm pentru obtinerea unei eficiente maxime in utilizarea fondurilor publice alocate prin bugetul de venituri si
cheltuieli al Primariei;
42. Raspunde de inregistrarea cronologica , sistematica si corecta, de prelucrarea, raportarea si pastrarea informatiilor privind situatia patrimoniului;
43. Raspunde de inventarierea bunurilor apartinand patrimoniului institutiei conform prevederilor legale, la termenele stabilite; face parte din comisia centrala de inventariere anuala;
44. Poate fi numit in diverse comisii care se formeaza, potrivit legii, la nivelul Primariei.
45. Indeplineste si alte atributii delegate prin dispozitie de primar.
Continutul dosarului de concurs si modalitatea de inscriere la concurs:
Dosarul de concurs contine, in mod obligatoriu:
a) formularul de inscriere prevazut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
b) copia cartii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autoritatile competente, in cazul in care a intervenit schimbarea numelui consemnat in certificatul de nastere;
d) copia carnetului de munca si/sau a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului detinut, potrivit
prevederilor din prezentul cod, dupa caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor si altor documente care atesta efectuarea unor specializari si perfectionari sau detinerea unor competente specifice, dupa caz;
f) copia adeverintei care atesta starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 6 luni anterior demararii etapei de selectie de catre medicul de familie al candidatului, si a avizului psihologic eliberat pe baza
unei evaluari psihologice organizate prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere, sau adeverinta care sa ateste lipsa calitatii de lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, in conditiile
prevazute de legislatia specifica;
i) declaratia pe propria raspundere, prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere, privind faptul ca, in ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituita sau nu i-a incetat contractul individual de munca
pentru motive disciplinare.
Pentru functiile publice de conducere, dosarul de concurs include si copia diplomei de master in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice sau a
diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere prin completarea rubricii corespunzatoare din formularul de inscriere. In acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilitatii si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta are obligatia sa completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfasurarii
etapei de selectie, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire in functia publica. In situatia in care, la inscrierea la concurs, candidatul solicita expres
preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita potrivit legii si procedurii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozitiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, modelul orientativ al adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata care atesta vechimea in munca si in specialitatea studiilor este prevazut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modalitatea de inscriere la concurs:
Potrivit dispozitiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de catre candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite in format
electronic, la adresa de e-mail indicata de autoritatea sau institutia publica in anuntul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidati la adresa de e-mail indicata de autoritatea sau institutia publica in anuntul de concurs dupa terminarea programului de lucru al autoritatii sau institutiei publice, dar in perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numar de inregistrare in ziua lucratoare urmatoare, iar dosarul
de concurs este considerat ca fiind depus in termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun in copie, cu obligatia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu
originalul, pana cel tarziu la data desfasurarii probei interviului, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire in functia publica in cazul promovarii concursului.
Conditii de ocupare a unei functii publice potrivit art. 465 din Codul administrativ:
(1) Poate ocupa o functie publica persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are varsta de minimum 18 ani impliniti;
d) are capacitate deplina de exercitiu;
e) este apt din punct de vedere medical si psihologic sa exercite o functie publica. Atestarea starii de sanatate se face pe baza de examen medical de specialitate, de catre medicul de familie, respectiv pe baza de
evaluare psihologica organizata prin intermediul unitatilor specializate acreditate in conditiile legii;
f) indeplineste conditiile de studii si vechime in specialitate prevazute de lege pentru ocuparea functiei publice -( conform anuntului de concurs);
g) dovedeste prin certificat sau, dupa caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfectionari sau specializari stabilite expres de lege pentru ocuparea unor functii publice;
g indice 1) are cunostinte teoretice in domeniul tehnologiei informatiei, nivel utilizator incepator; (nu se aplica functiilor publice vacante si temporar vacante care se ocupa prin concurs organizat in conditiile prevazute la art. VII si art. XV din OUG nr. 121/2023)
g indice 2) indeplineste conditia de ocupare a postului referitoare la obtinerea unui aviz sau a unei autorizatii, in conditiile legii, in situatia in care pentru functia publica respectiva este prevazuta ca obligatorie aceasta conditie de ocupare a postului, justificata de indeplinirea unor atributii care necesita un astfel de aviz sau autorizatie;
h) nu a fost condamnata pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni care impiedica infaptuirea justitiei, infractiuni de fals ori a unei infractiuni savarsite cu intentie care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o functie publica sau de a exercita profesia ori activitatea in executarea careia a savarsit fapta, prin hotarare judecatoreasca definitiva, in conditiile legii;
j) nu a fost destituita dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrator al Securitatii sau colaborator al acesteia, in conditiile prevazute de legislatia specifica;
l) i s-a aplicat una dintre modalitatile de ocupare a functiilor publice prevazute la art. 466 alin. (2).
(2) Conditia de ocupare a functiei publice prevazuta la alin. (1) lit. g2) se indeplineste in termenele si conditiile prevazute de legislatia specifica.
(3) Pentru ocuparea functiilor publice de conducere, candidatii trebuie sa fie absolventi cu diploma ai studiilor universitare de master in domeniul administratiei publice, management sau in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice sau cu diploma echivalenta conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.
Persoane de contact:
Manole, Daniel, Secretar General, 0248246450, [email protected]
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.