P

ECONOMIST SPECIALIST IA - Posturi Gov | Locuri de munca la stat

Adaugat: 1 săptămână în urmă

Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.

Companie :
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Functia Jobului :
Alte functii
Locatie :
Targu Mures
Tip job :
Program Full Time
Nivel experienta :
Nivel mediu
Descriere:


Institutul de Medicina Legala Targu Mures, judetul Mures Expira in 2025-12-09
Locatie
Mures
Nivel
Functii de executie
Tip
Permanent
Angajator
Institutii locale
Categorie
Functie contractualaAnunt

Institutul de Medicina Legala Tg. Mures, cu sediul in Tg. Mures, str. Gh. Marinescu, nr. 38, organizeaza in conformitate cu prevederile H.G. 1.336/2022, si a art. VII din OUG nr. 12/2025 (vacantabil ca urmare a pensionarii titularei postului), concurs pentru ocuparea unui post vacant de executie de natura contractuala, 0,5 norma, de ecomomist specialist IA.


Denumirea postului: Economist specialist IA
Numarul posturilor: 1 post vacant
Nivelul postului: functie de executie
Compartiment/Structura: Compartiment financiar contabilitate si administrativ.
Durata timpului de lucru: 4 ore pe zi, 20 de ore pe saptamana
Perioada: nedeterminata.


Conditii generale de participare prevazute de art. 15 din H.G. nr. 1336/2022:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care indeplineste conditiile prevazute de Legea 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) are cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e) indeplineste conditiile de studii, de vechime in specialitate si, dupa caz, alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, infractiuni savarsite cu intentie care ar face o persoana candidata la post incompatibila cu exercitarea functiei contractuale pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
h) nu a comis infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru domeniile prevazute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotararea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului - cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.


Conditii specifice:
- studii universitare absolvite cu diploma de licenta in domeniul stiintelor economice;
- au cel putin 10 ani vechime in specialitatea studiilor.


Dosarul de inscriere la concurs
Pentru inscrierea la concurs candidatii vor prezenta un dosar de concurs care va contine, in mod obligatoriu, urmatoarele documente:
a) formularul de inscriere la concurs, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice (HG nr. 1.336/2022);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau institutia publica;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului;
h) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru candidatii inscrisi pentru posturile din cadrul sistemului de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.


Adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sanatatii. Pentru candidatii cu dizabilitati, in situatia solicitarii de adaptare rezonabila, adeverinta care atesta starea de sanatate trebuie insotita de copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap, emis in conditiile legii.
Modelul orientativ al adeverintei mentionate la lit. e) este prevazut in anexa nr. 3 la HG nr.1336/2022.
Documentul prevazut la lit. f) poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevazut la lit. f), anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice.
Copiile de pe actele prevazute la lit. b)-e), se prezinta insotite de documentele originale, care se certifica cu mentiunea ,,conform cu originalul" de catre secretarul comisiei de concurs.


Dosarul de inscriere la concurs se va depune la secretariatul Institutului de Medicina Legala Tg. Mures, camera 16, de luni pana vineri (zilele lucratoare) in interval orar 8.00 - 14.00, in perioada de depunere a dosarelor de concurs stabilita in calendarul de desfasurare a concursului.


Concursul pentru ocuparea postului vacant va consta in parcurgerea a 3 etape succesive, dupa cum urmeaza:
* Selectia dosarelor de inscriere - 10.12.2025 ora 09.00;
* Proba scrisa - 17.12.2025 ora 09.00 - consta in rezolvarea unui test grila cu intrebari din tematica de concurs;
* Proba interviu - 19.12.2025 ora 10.00- in cadrul caruia se evaluaza abilitatile, aptitudinile si motivatia candidatilor.


Locul desfasurarii probelor:


Sediul Institutului de Medicina Legala Tg. Mures, str. Gh. Marinescu, nr. 38, jud. Mures


Calendar de desfasurare a concursului:


25.11.2025 - 09.12.2025 ora 14.00
Depunere dosare de concurs
10.12.2025 ora 0900 Selectia dosarelor
10.12.2025 pana la ora 12.00 Afisarea rezultatelor selectiei dosarelor candidatilor
11.12.2025 pana la ora 12.00 Depunerea contestatiilor cu privire la selectia dosarelor
11.12.2025 pana la ora 14.00 Solutionarea si afisarea rezultatelor contestatiilor cu privire la selectia dosarelor
17.12.2025 ora 0900 Proba scrisa
17.12.2025 pana la ora 13.00 Afisare rezultate proba scrisa
18.12.2025 ora 13.00 Depunerea contestatiilor la proba scrisa
18.12.2025 ora 15.00 Afisare rezultate solutionare contestatii la proba scrisa
19.12.2025 ora 10.00 Interviul
19.12.2025 ora 13.00 Afisare rezultate interviu
22.12.2025 pana la ora 13.00 Contestatii cu privire la rezultatele la interviu
22.12.2025 pana la ora 15.00 Solutionarea si afisarea solutionarii contestatiilor cu privire la interviu
23.12.2025 pana la ora 10.00 Afisare rezultat final al concursului


BIBLIOGRAFIE
1. Fisa post- economist;
2. Notiuni de utilizare PC / Utilizare Microsoft Office;
3. Ordonanta Guvernului nr. 1/2000 - privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala, devenita legea 459/2001 cu modificarile si completarile ulterioare, republicata;
4. Hotararea 774/2000 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 1/2000 privind organizarea activitatii si functionarea institutiilor de medicina legala;
5. Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
6. Ordinul 1917/2005 pentru aprobarea Nomelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia cu modificarile si completarile ulterioare;
7. Ordinul 2021/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005;
8. Ordinul 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
9. Ordinul 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale;
10. Legea 500 din 11 iulie 2002 (*actualizata*) privind finantele publice;
11. Ordonanta nr. 119 din 31 august 1999 (*republicata*) privind controlul intern si controlul financiar preventiv;
12. Legea Nr.15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale;
13. Codul Muncii din 2003 (Legea nr. 53 din 24 ianuarie 2003) - REPUBLICARE , TITLUL II, Capitolul I-V, Titlul XI, Capitolul II - Raspunderea disciplinara;
14. Legea - cadru nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice cu modificarile si completarile ulterioare;
15. Legea nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea;
16. HOTARARE nr. 295 din 27 martie 2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor - REGES-ONLINE;
17. Hotararea 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice.


TEMATICA
1. Organizarea contabilitatii la institutiile publice, respectiv inregistrarile contabile si documentele in baza carora se fac acestea;
2. Contabilitatea activelor fixe;
3. Inregistrarea amortizarii;
4. Inchiderea conturilor si stabilirea rezultatului patrimonial;
5. Contabilitatea decontarilor cu personalul;
6. Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
7. Operatiunile privind decontarile cu furnizorii;
8. Operatiunile privind decontarile cu clientii;
9. Conturi la Trezoreria Statului si banci;
10. Inventarierea patrimoniului institutiilor publice;
11. Documente justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate si pastrarea lor;
12. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice precum si organizarea, evident si raportarea angajamentelor bugetare si legale;
13. Exercitarea controlului financiar preventiv;
14. Executarea contractului individual de munca;
15. Modificarea contractului individual de munca;
16. Suspendarea contractului individual de munca;
17. Incetarea contractului individual de munca;
18. Raspunderea disciplinara;
19. Elementele sistemului de salarizare, conform Legii privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice;
20. Declaratiile de avere si de interese;
21. Revisal;
22. Dezvoltarea carierei.


Anuntul de concurs, bibliografia sunt afisate la avizier si pe site-ul unitatii www.imlmures.ro.
Informatii suplimentare sunt disponibile la Compartimentul RUNOS al Institutului de Medicina Legala Tg. Mures, str. Gh. Marinescu, nr. 38, Loc. Tg. Mures, jud. Mures, tel. 0265 21 52 40, in intervalul orar 8.00 - 14.00.


DIRECTOR,
PROF.UNIV.DR. RADU CARMEN CORINA


Nota:
Se pot prezenta la urmatoarea etapa a concursului numai candidatii admisi la etapa (proba) precedenta .
Sunt declarati admisi candidatii care au obtinut minimum 50 de puncte la proba scrisa, respectiv 50 de puncte la oricare dintre celelalte probe.


Sfaturi de siguranta

  • Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
  • Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
Raporteaza Job

This action will pause all job alerts. Are you sure?

Cancel Proceed
Esti la un pas de noua ta cariera!: ECONOMIST SPECIALIST IA - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Autentificare si aplica acum: Utilizati email si parola pentru a va autentifica:
Vizualizati mai multe
Ad
Raporteaza
Share Job Via Sms

Fii informat

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.

Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.

B-dul Dimitrie Pompeiu Nr. 9 - 9A, Iride Business Park, Bucuresti

© 2025 Jobradar24. Toate drepturile rezervate.

Or your alerts