Administrator financiar - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: Ieri
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Administrator financiar - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: Ieri
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Scoala Gimnaziala Nr. 78 , Bucuresti Expira in 2025-12-18
Locatie
Bucuresti
Nivel
Functii de executie
Tip
Temporar
Angajator
Institutii locale
Categorie
Functie contractualaAnunt
Scoala Gimnaziala Nr.78 , Bucuresti, Str. Sos. Garii Catelu, Nr.50, sector 3, organizeaza concurs pentru ocuparea 0,5 post contractual vacant de administrator financiar pe perioada nedeterminata si 0,5 post de administrator financiar pe perioada determinate, in cadrul Programului "Scoala dupa Scoala ", cu durata timpului de lucru de 4 ore pe zi, 20 de ore pe saptamana.
Actele necesare pentru inscrierea la concurs:
Pentru inscrierea la concurs candidatii vor prezenta un dosar care va contine urmatoarele documente:
a) formular de inscriere la concurs
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca;
f) certificat de cazier judiciar;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului;
h) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019;
i) curriculum vitae.
Candidatii vor depune dosarele de participare la concurs la sediul Scolii Gimnaziale Nr.78 - secretariat.
Relatii suplimentare la sediul Scolii Gimnaziale Nr.78, persoana de contact Toloampa Andreea, telefon 021 256 32 61, e-mail [email protected].
Termenul limita de depunere a dosarelor de inscriere la concurs este de 05.12 - 18.12.2025, ora 15:00.
Dosarele se depun, in zilele lucratoare, in intervalul orar: 10:00 - 15:00, la sediul unitatii, din Str .Soseaua Garii Catelu nr. 50, la compartimentul Secretariat.
CALENDAR CONCURS
ETAPA CONCURS DATA ORA
DEPUNERE DOSARE DE CONCURS 05.12. - 18.12.2025 1500
EVALUAREA DOSARELOR DE CONCURS 19.12.2025 900
AFISAREA REZULTATELOR 19.12.2025 1200
DEPUNEREA CONTESTATIILOR 19.12.2025 1500 - 1530
AFISARE REZULTATE CONTESTATII 19.12.2025 1630
PROBA SCRISA 22.12.2025 900-1100
AFISAREA REZULTATELOR 22.12.2025 1300
DEPUNEREA CONTESTATIILOR 22.12.2025 1400-1500
AFISARE REZULTATE CONTESTATII 23.12.2025 1000
INTERVIU 23.12.2025 1200
AFISAREA REZULTATELOR 23.12.2025 1400
DEPUNEREA CONTESTATIILOR 23.12.2025 1430
AFISARE REZULTATE CONTESTATII 24.12.2025 1030
AFISARE REZULTATE FINALE CONCURS 24.12.2025 1200
NOTA*: Durata probei scrise este de 2 ore. Durata interviului este de 30 minute.
Conditii generale:
La concursul organizat pentru ocuparea postului de administrator financiar, pot participa persoanele care indeplinesc conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si cerintele specific prevazute la art. 542 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Are cetatenia romana si domiciliul in Romania;
* Cunoaste limba romana, scris si vorbit;
* Are capacitatea de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003;
* Are varsta minima reglementata de prevederile legale;
* Are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
* Indeplineste conditiile de studii si, dupa caz, de vechime sau alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
* Nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals;
* Nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia;
Conditii specifice pentru ocuparea postului vacant de administrator financiar, pe perioada nedeterminata, 0,5 norma, pe perioada determinata 0,5 norma.
a) Studii superioare de specialitate in domeniul economic, cu diploma de licenta;
b) Vechime in specialitatea studiilor necesare ocuparii postului: minim 3 ani.
c) Cunostinte de operare pe calculator : Word, Excel si programe specifice domeniului financiar-contabil la nivel de institutii publice si internet (navigare si posta electronica) S.E.A.P., sistemul de raportare FOREXEBUG.
Bibliografia:
1. Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. Legea nr. 500/2002 a finantelor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. Legea Invatamantului Preuniversitar nr 198/2023 cu modificarile si completarile ulterioare;
4. Ordinul nr 953/2023 privind modificarea si completarea Ordinului Ministrului Finantelor 923/2014 pentru aprobarea Normelor Metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu;
5. Ordin MF 981/2024 cu privire la inregistrarea in contabilitate a unor impozite;
6. Legea 227/2015 privind codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
7. OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu completarile si modificarile ulterioare;
8. Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr 1917/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
9. Ordin 2021/2013 - pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005 cu modificarile si completarile ulterioare;
10. Legea 98/2016 privind achizitiile publice cu modificarile si completarile ulterioare;
11. Ordinul nr 1954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
12. Legea nr 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile si completarile ulterioare;
13. OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
14. Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare;
15. Legea nr 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice cu modificarile si completarile ulterioare ;
16. OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate cu modificarile si completarile ulterioare;
17. Ordinul nr 629/2009 privind intocmirea si depunerea situatiilor publice cu modificarile si completarile ulterioare;
18. Ordin ME nr. 4050 din 29 iunie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind eectuarea concediului de odihna al personalului didactic de predare, de conducere, de indrumare si control si al personalului de cercetare din invatamantul de stat;
19. Ordinul nr 720/2014 pentru aprobarea normelor metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice cu modificarile si completarile ulterioare.
20. ORDIN nr.4576/230/2445 din 2011 al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, al ministrului administratiei si internelor si al ministrului finantelor publice privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal in invatamantul preuniversitar de stat.
TEMATICA :
1. Organizarea contabilitatii la unitatile de invatamant, respectiv inregistrarile contabile si documentele in baza carora se fac acestea referitor la:
Contabilitatea activelor fixe;
Inregistrarea amortizarii;
Inchiderea conturilor si stabilirea rezultatului patrimonial;
Contabilitatea decontarilor cu personalul;
Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
Operatiunile privind decontarile cu furnizorii;
Operatiunile privind decontarile cu clientii;
Conturi la Trezoreria Statului si banci.
2. Inventarierea patrimoniului institutiilor publice.
3. Documente justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate si pastrarea lor.
4. Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale.
5. Finantarea si baza materiala a invatamantului preuniversitar.
6. Achizitia directa, licitatia deschisa si licitatia restransa.
7. Exercitarea controlului financiar preventiv.
Relatii suplimentare se pot obtine la sediul unitatii din Str. Soseaua Garii Catelu nr. 50, Sector 3, Serviciul Secretariat, tel.: 021.256.32.61 intre orele 9,00-12,00, in zilele lucratoare.
Atributii specifice postului conform fisei - cadru anexa la OMECTS 6143/2011cu modificarile si completarile ulterioare:
Relatii profesionale
a) de subordonare: DIRECTOR, DIRECTOR ADJUNCT, CONTABIL SEF
b) de colaborare: PERSONALUL UNITATII, INSPECTORATUL SCOLAR DE SECTOR SAU AL MUNICIPIULUI BUCURESTI, PRIMARIE SECTOR 3 ;
c) de reprezentare/delegat: LA DECIZIA DIRECTORULUI SCOLII
SPECIFICATIILE POSTULUI
NIVEL DE STUDII: superioare
CUNOSTINTE NECESARE
Cunostinte de legislatie
Proceduri de specialitate
Utilizare programe IT de contabilitate
Cunostinte operare MS Office (Excel, Word, etc.)
OBLIGATII GENERALE
obligatia de a indeplini sarcinile de serviciu;
obligatia de a respecta disciplina muncii;
obligatia de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, ROF si in contractul individual de munca;
obligatia de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;
obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate;
obligatia de a respecta secretul de serviciu. 1. PROIECTAREA ACTIVITATILOR 1.1. Respectarea planurilor manageriale ale scolii.
1.2. Implicarea in proiectarea activitatii scolii, la nivelul compartimentului financiar.
1.3. Cunoasterea si aplicarea legislatiei in vigoare.
1.4. Folosirea tehnologiei informatice in proiectare.
2. REALIZAREA ACTIVITATILOR 2.1. Organizarea activitatii.
2.2. Inregistrarea si prelucrarea informatica periodica a datelor in programele de contabilitate.
2.3. Monitorizarea activitatii.
2.4. Consilierea/indrumarea si controlul periodic al personalului care gestioneaza valori materiale.
2.5. Alcatuirea de proceduri.
3. COMUNICARE SI RELATIONARE 3.1. Asigurarea fluxului informational al compartimentului.
3.2. Raportarea periodica pentru conducerea institutiei.
3.3. Asigurarea transparentei deciziilor din compartiment.
3.4. Evidenta, gestionarea si arhivarea documentelor.
3.5. Asigurarea transparentei privind licitatiile sau incredintarile directe.
4. MANAGEMENTUL CARIEREI SI AL DEZVOLTARII PERSONALE 4.1. Nivelul si stadiul propriei pregatiri profesionale.
4.2. Formare profesionala si dezvoltare in cariera.
4.3. Coordonarea personalului din subordine privind managementul carierei.
4.4. Participarea permanenta la instruirile organizate de inspectoratul scolar.
5. CONTRIBUTIA LA DEZVOLTAREA INSTITUTIONALA SI LA PROMOVAREA IMAGINII SCOLII 5.1. Planificarea bugetara prin prisma dezvoltarii institutionale si promovarea imaginii scolii.
5.2. Asigurarea permanenta a legaturii cu reprezentantii comunitatii locale privind activitatea compartimentului.
5.3. Indeplinirea altor atributii dispuse de director care pot rezulta din necesitatea derularii in bune conditii a atributiilor aflate in sfera sa de responsabilitate.
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sanatate si securitate a muncii, de PSI si ISU pentru toate tipurile de activitati desfasurate in cadrul unitatii de invatamant.
I. ATRIBUTII SPECIFICE POSTULUI
II. ALTE ATRIBUTII.
In functie de nevoile specifice ale unitatii de invatamant, salariatul este obligat sa indeplineasca si alte sarcini repartizate de angajator, in conditiile legii:
Respectarea prevederilor RI, ROF, Cod etic;
* Reprezinta unitatea alaturi de director in relatiile cu agentii economici, institutii publice, etc., in cazul incheierii contractelor economice de colaborare, de sponsorizare etc., in conformitate cu legislatia in vigoare;
* Intocmeste planurile de venituri si cheltuieli bugetare si extrabugetare, in termenul si conditiile prevazute de lege;
* Intocmeste acte justificative si documente contabile, cu respectarea formularelor si regulilor de alcatuire si completare in vigoare;
* Urmareste incadrarea stricta in creditele aprobate pe toate coordonatele clasificarii bugetare;
* Organizeaza circuitul documentelor contabile si inregistrarea lor in mod cronologic si sistematic in evidenta contabila;
* Organizeaza si exercita viza de control financiar preventiv in conformitate cu dispozitiile in vigoare;
* Efectueaza, organizeaza si conduce operatiunile contabile pentru unitate, cantina, sintetic si analitic si ia toate masurile ca evidenta sa fie la zi;
* Monitorizeaza in permanenta respectarea depunerii incasarilor reprezentand contributii parinti, in termenul legal,
* Urmareste in permanenta corelarea consumului cu alocatia de hrana, incadrarea intre sumele provenite din autofinantare si comenzile de la furnizori,
* Constituie contracte de garantie pentru gestionari si urmareste modul de formare a garantiilor materiale;
* Verifica intocmirea formelor pentru efectuarea incasarilor si platilor in numerar sau prin conturi bancare, pentru urmarirea debitorilor si creditorilor;
* Organizeaza inventarierea valorilor materiale si banesti, instruieste si controleaza personalul unitatii in vederea efectuarii corecte a operatiunilor de inventariere;
* Duce la indeplinire deciziile cu privire la raspunderea materiala, disciplinara si administrativa a salariatilor;
* Intocmeste darile de seama contabile si cele statistice, precum si contul de executie bugetara;
* Verifica legalitatea trecerii pe cheltuieli a unor sume, in limitele de competenta stabilite de lege;
* Fundamenteaza necesarul de credite avand in vedere necesitatile unitatii;
* Repartizeaza pe baza de referat de necesitate materialele de intretinere, consumabile etc.;
* Face propuneri in scris directorului privind competenta comisiilor de receptie pentru toate bunurile intrate in unitate prin dotari de la buget, din autofinantare, donatii etc.;
* Intocmeste trimestrial bilanturi de verificare pe rulaje si solduri;
* Intocmeste balanta analitica lunar pentru obiectele de inventar, lunar pentru alimente si materiale de curatenie si anual pentru mijloace fixe;
* Claseaza si verifica toate actele justificative de cheltuieli, documente contabile, fisele, balantele de verificare si raspunde de arhiva financiar- contabila;
* Stabileste obligatiile la bugetul statului si asigura varsarea sumelor respective in termenele stabilite;
* Primeste si executa formele de poprire si asigura realizarea titlurilor executorii in conditii legale;
* Verifica incasarile de la copii pentru hrana, regie de cantina;
* Efectueaza demersurile pentru fonduri necesare platii salariilor si celelalte operatiuni finantate de la bugetul de stat sau local;
* Indeplineste orice alte sarcini cu caracter financiar- contabil date de conducatorul unitatii sau prevazute expres in acte normative.
* Verifica documentele intocmite de administratorul de patrimoniu;
* Gestionarea din punct de vedere financiar, a intregului patrimoniu al unitatii de invatamant, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu hotararile consiliului de administratie;
* Intocmirea proiectului de buget si a raportului de executie bugetara, conform legislatiei in vigoare si contractelor colective de munca aplicabile;
* Informarea periodica a consiliului de administratie cu privire la executia bugetara
* Consemnarea in documente justificative a oricarei operatiuni care afecteaza patrimoniul unitatii de invatamant si inregistrarea in evidenta contabila a documentelor
* Valorificarea rezultatelor procesului de inventariere a patrimoniului, in situatiile prevazute de lege si ori de cate ori consiliul de administratie considera necesar;
* Intocmirea lucrarilor de inchidere a exercitiului financiar;
* Indeplinirea obligatiilor patrimoniale ale unitatii de invatamant fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul local si fata de terti;
* Implementarea procedurilor de contabilitate;
* Avizarea, in conditiile legii, a proiectelor de contracte sau de hotarari ale consiliului de administratie, prin care se angajeaza fondurile unitatii;
* Asigurarea si gestionarea documentelor si a instrumentelor financiare cu regim special;
* Intocmirea, cu respectarea normelor legale in vigoare, a documentelor privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor bugetare, realizand operatiunile prevazute de normele legale in materie;
* Se achita de sarcinile pe care le are in cadrul Comisiilor de lucru din care face parte.
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.