Consilier Școlar - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 2 săptămâni în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Consilier Școlar - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 2 săptămâni în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Comuna Fratautii Vechi Expira in 2025-12-05
Locatie
Suceava
Nivel
Functii de executie
Tip
Temporar
Angajator
Primarii
Categorie
Functie contractualaAnunt
COMUNA FRATAUTII VECHI, judetul SUCEAVA, organizeaza concurs in vederea ocuparii unui post vacant de CONSILIER SCOLAR (COD COR 235911), post infiintat in afara organigramei, de personal contractual, in cadrul echipei comunitare integrate pentru implementarea proiectului ,,Furnizare de servicii integrate in comunitatile rurale - facilitarea accesului persoanelor vulnerabile la servicii de baza eficiente si de calitate", cod SMIS 339395, cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul Social European Plus, prin Programul Incluziune si Demnitate Sociala 2021-2027.
INFORMATII GENERALE PRIVIND POSTUL
* Denumirea postului: Consilier scolar, Cod COR: 235911 consilier scolar
* Nivelul postului: executie, membru in Echipa Comunitara Integrata (ECI)
* Durata muncii: 4 ore/zi pe perioada de implementare a proiectului
* Locul de desfasurare a activitatii: sediul UAT Fratautii Vechi/Centrul comunitar integrat si in comunitate (teren)
* Scopul principal al postului: asigura furnizarea de servicii de mediere scolara in cadrul echipei comunitare integrate, prin aria educatiei, pentru reducerea suprapunerilor, armonizarea resurselor si crearea unui proces sustenabil de iesire din starea de saracie si integrare sociala si economica.
CONDITII GENERALE DE PARTICIPARE:
Conditii generale care trebuie indeplinite de o persoana pentru a putea participa la concurs
a. are cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene, cu resedinta in Romania;
b. cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c. are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d. are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e. indeplineste conditiile de studii, de vechime in specialitate si, dupa caz, alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
f. nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, infractiuni savarsite cu intentie care ar face o persoana candidata la post incompatibila cu exercitarea functiei contractuale pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g. nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
h. nu a comis infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru domeniile prevazute la art. 35 alin. (1) lit. h).
i. indeplineste alte conditii generale in functie de specificul postului
CONDITII SPECIFICE DE PARTICIPARE
* Experienta specifica in activitatea cu copii/tineri <= 2 ani
* Studii de specialitate: studii superioare absolvite cu diploma de licenta cu specializarea in psihologie, pedagogie, psihopedagogie speciala, sociologie, asistenta sociala, precum si alte specializari, conform centralizatorului aprobat prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii pentru ocuparea posturilor/catedrelor de profesor consilier scolar, in vigoare in anul scolar al angajarii
* Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel): Office, Excel,Word, Power Point - utilizator independent
* Limbi straine solicitate: nu este cazul
ATRIBUTIILE POSTULUI:
- consiliaza cu prioritate elevii aflati in risc de abandon scolar si de excluziune sociala, in scopul asigurarii accesului, participarii si cresterii calitatii rezultatelor scolare ale acestora;
- realizeaza evaluarea, depistarea, interventia timpurie, asistenta psihopedagogica si monitorizarea corespunzatoare a tuturor copiilor identificati cu abilitati adaptative cognitive si/sau socioemotionale scazute in raport cu varsta si nivelul lor de scolarizare, impreuna cu alte institutii/persoane abilitate, in cadrul echipelor comunitare integrate;
- consiliaza parintii si sprijina cadrele didactice din unitatile de invatamant de masa in vederea facilitarii procesului de incluziune scolara a copiilor/elevilor/tinerilor din categorii defavorizate, inclusiv a celor cu cerinte educationale speciale;
- colaboreaza cu asistentul social si asistentul medical comunitar/mediatorul sanitar/mediatorul scolar in cadrul echipelor comunitare integrate pentru combaterea saraciei si excluziunii sociale;
- asigura servicii de educatie parentala;
- asigura servicii de interventie in situatii de violenta scolara, de mediere a conflictelor scolare si de consiliere a prescolarilor/ elevilor implicati in situatii de violenta scolara;
- desfasoara servicii de informare, consiliere si sprijin pentru personalul unitatilor de invatamant si pentru elevi in scopul prevenirii traficului si consumului de droguri, a delincventei si predelincventei juvenile si a altor comportamente de risc, precum si a oricarei forme de violenta in spatiul scolar, inclusiv bullying, cyberbullying, hartuire;
- asigura servicii de facilitare a integrarii sociale si culturale a prescolarilor/elevilor in colectivul clasei/grupei si al unitatii de invatamant.
- alte tipuri de interventii care sunt in relatie cu aria consilierii scolare care tin de consilierul scolar pentru eliminarea cauzelor care genereaza si mentin starea de saracie si excluziune sociala.
Alte atributii (specifice in cadrul proiectului):
- derularea de activitati de identificare a persoanelor vulnerabile, prin diverse mecanisme -screening, sesizari, referire;
- elaborarea de rapoarte lunare de activitate, dupa modelul furnizat de UJSS, privind implementarea activitatii de consiliere scolara in cadrul ECI;
- participarea la schimburi de experienta si intalniri locale intre lucratorii comunitari, diversi profesionisti, membri ai structurilor comunitare consultative, reprezentanti ai primariilor etc;
- identificarea de initiative complementare derulate la nivel comunitar in sfera de activitate, precum si facilitarea cooperarii cu alti actori de pe plan local;
- participarea la intalniri periodice (lunare/trimestriale) de instruire si supervizare a membrilor echipei comunitare (in ceea ce priveste implementarea instrumentului informatic SCI de identificare si monitorizare a persoanelor vulnerabile, centralizarea si validarea datelor culese la nivel local prin aplicatia SCI si raportarea lor lunara in cadrul rapoartelor lunare de activitate; asigurarea managementului de caz si furnizarii de servicii sociale cu precadere a celor din pachetul minim de servicii generat de aplicatia SCI si in maniera integrata cu ceilalti prestatori de servicii); crearea, activarea si mobilizarea structurilor comunitare consultative (SCC), prin sustinerea implicarii membrilor SCC in solutionarea cazurilor identificate prin aplicatia SCI;
- participarea la evenimentele de informare si comunicare organizate in cadrul proiectului; facilitarea diseminarii informatiilor cu privire la proiect si a instrumentelor elaborate in cadrul proiectului la nivelul DGASPC /AJPIS/CJRAE/DSP si a rezultatelor aplicarii acestora;
- asigurarea aplicarii la nivel judetean a mecanismului operational de colaborare interinstitutionala si de coordonare a serviciilor comunitare integrate (avand in vedere prevederile Ordinului nr. 2.555/2023/25.017/2.485/4.490/2024 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si justitiei sociale, al ministrului sanatatii si al ministrului educatiei nationale nr. 393/630/4.236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare in vederea implementarii serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale si combaterii saraciei);
- comunicarea cu reprezentantii autoritatilor administratiei publice locale pentru a se asigura de sustenabilitatea activitatilor din proiect, prin participarea la identificarea unor oportunitati de finantare nerambursabila si scrierea de proiecte la nivel local.
DOSARUL DE CONCURS:
a) formularul de inscriere la concurs care contine si declaratia de consimtamant privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, dupa caz (semnata de candidat);
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari;
e) copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau institutia publica, copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) Curriculum Vitae, model comun european;
g) cazier judiciar sau o declaratie pe propria raspundere ca nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selectia dosarelor, care a depus la inscriere o declaratie pe propria raspundere ca nu are antecedente penale, are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai tarziu pana la data primei probe a concursului);
h) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului. Adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit de Ministerul Sanatatii.
i) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru candidatii inscrisi pentru posturile din cadrul sistemului de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane;
Dosarele de concurs se depun la compartimentul juridic sau pot fi transmise de candidati prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica sau platformele informatice ale autoritatilor sau institutiilor publice inauntrul termenului prevazut la art. 34 din Hotararea Guvernului 1336/2022, respectiv 10 zile lucratoare de la data afisarii anuntului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucratoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
In situatia in care candidatii transmit dosarele de concurs prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica sau platformele informatice ale institutiilor sau autoritatilor publice, candidatii primesc codul unic de identificare la o adresa de e-mail comunicata de catre acestia si au obligatia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevazute la lit. b)-e) in original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii probei scrise/practice, dupa caz, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin posta electronica sau prin platformele informatice ale autoritatilor sau institutiilor publice se realizeaza in format .pdf, documentele fiind acceptate doar in forma lizibila.
Nerespectarea transmiterii documentelor si a termenelor prevazute mai sus, dupa caz, conduce la respingerea candidatului.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilitati poate inainta comisiei de concurs, in termenul prevazut la art. 34 Hotararea Guvernului nr. 1336/2022, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilitatii probelor de concurs.
CALENDARUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI:
1. Data postarii / publicarii anuntului : 21.11.2025.
2. Data limita de depunere a dosarelor: 05.12.2025, ora 16.00.
3. Selectia dosarelor: 09.12.2025, ora 12.00
4. Afisarea selectiei dosarelor: 10.12.2025 ora 13,00.
5. Termen limita pentru depunerea contestatiilor privind selectia dosarelor: 11.12.2025 ora 13,00.
6. Afisarea rezultatelor la contestatii referitor la selectia dosarelor: 12.12.2025 orele 16,00.
7. Proba scrisa: 15.12.2025, ora 10.00
8. Afisarea rezultatelor la proba scrisa, data de 15.12.2025 ora 16,00.
9. Termen limita contestatii proba scrisa, data de 16.12.2025 ora 14,00.
10. Afisarea rezultatelor in urma contestatiilor proba scrisa, data de 17.12.2025 ora 16,00.
11. Interviul: 18.12.2025 ora 10,00.
12. Afisarea rezultatelor la proba de interviu: 18.12.2025 ora 14,00.
13. Termen limita contestatii la proba de interviu: 19.12.2025 ora 14,00.
14. Afisarea rezultatelor la contestatii la proba de interviu: 22.12.2025 ora 16,00.
15. Afisare rezultat final concurs: 23.12.2025 ora 16,00.
BIBLIOGRAFIE
1. Ciolan L., ,,Invatarea integrata - fundamente pentru un curriculum transdisciplinar", Editura Polirom, Iasi, 2008;
2. Cucos C., ,,Pedagogie", Editura Polirom, Iasi, 2014;
3. Ulrich, C., ,,Invatarea prin proiecte. Ghid pentru profesori", Editura Polirom, Iasi, 2016;
4. Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare;
5. Legea nr. 272 din 21 iunie 2004(**republicata**) privind protectia si promovarea drepturilor copilului;
6. Hotararea de Guvern nr. 281 din 20 martie 2025 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 68/2024 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per anteprescolar/ prescolar/elev, pentru finantarea de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat;
7. OMEC nr. 5.701 din 31 iulie 2024 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistenta educationala, cu modificarile si completarile ulterioare;
8. Ordinul Ministrului Muncii si Justitiei Sociale, Ministrului Sanatatii si al Ministrului Educatiei Nationale nr. 393/630/4236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare in vederea implementarii serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale si combaterii saraciei.
TEMATICA
1. Ciolan L., ,,Invatarea integrata - fundamente pentru un curriculum transdisciplinar", Editura Polirom, Iasi, 2008;
2. Cucos C., ,,Pedagogie", Editura Polirom, Iasi, 2014;
3. Ulrich, C., ,,Invatarea prin proiecte. Ghid pentru profesori", Editura Polirom, Iasi, 2016;
4. Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare;
5. Legea nr. 272 din 21 iunie 2004(**republicata**) privind protectia si promovarea drepturilor copilului;
6. Hotararea de Guvern nr. 281 din 20 martie 2025 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 68/2024 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per anteprescolar/ prescolar/elev, pentru finantarea de baza a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat;
7. OMEC nr. 5.701 din 31 iulie 2024 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistenta educationala, cu modificarile si completarile ulterioare;
8. Ordinul Ministrului Muncii si Justitiei Sociale, Ministrului Sanatatii si al Ministrului Educatiei Nationale nr. 393/630/4236/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare in vederea implementarii serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale si combaterii saraciei.
Relatii suplimentare la sediul UAT Comuna Fratautii Vechi, comuna Fratautii Vechi, str. Primariei nr. 1, judetul Suceava, la domnul Leonte Adrian-Cristian, consilier juridic al UAT Fratautii Vechi, telefon 0753158854.
PRIMAR,
ANTEMIE Cristinel-Dinu
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.