P

INGINER - Posturi Gov | Locuri de munca la stat

Adaugat: 6 zile în urmă

Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.

Companie :
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Functia Jobului :
Alte functii
Locatie :
Piatra-Neamt
Tip job :
Program Full Time
Nivel experienta :
Nivel mediu
Descriere:


Sistemul de Gospodarire a Apelor Neamt Expira in 2025-12-10
Locatie
Neamt
Nivel
Functii de executie
Tip
Permanent
Angajator
Institutii nationale
Categorie
Functie contractualaAnunt

Administratia Bazinala de Apa Siret, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, prin Sistemul de Gospodarire a Apelor Neamt cu sediul in Piatra Neamt, bld. Dacia, nr. 5A, jud. Neamt, organizeaza in data de 17.12.2025, concurs pentru ocuparea postului vacant corespunzator functiei contractuale de executie, pe perioada nedeterminata, de inginer la Serviciul GRRA (1 post), din cadrul S.G.A. Neamt.
Activitatea profesionala a Inginerului, se va desfasura in cadrul Serviciului GRRA, in sediul S.G.A. Neamt, din Piatra Neamt bld. Dacia nr. 5A.
Conditiile generale si specifice necesare conform fisei postului in vederea participarii la concurs, pentru ocuparea functiei vacante, contractuale de executie, INGINER (1 post) si calendarul desfasurarii concursului sunt:
- nivelul studiilor: Superioare de lunga durata cu diploma de licenta ;
- domeniul: inginerie;
- specializari : amenajari si constructii hidrotehnice; ingineria civila; ingineria mediului.
- vechime in specialitate: minim 2 ani
- vechime in munca: minim 2 ani;
- cunostinte utilizare PC: MS OFFICE:Word, Excel, Powewr Point, Internet
Concursul / examenul se va desfasura la sediul institutiei din Piatra Neamt, bld. Dacia, nr. 5A, jud. Neamt, conform calendarului urmator:
- Publicarea anuntului: 26.11.2025
- Dosarele de inscriere, complete, se depun la secretariatul S.G.A. Neamt pana la data de 10.12.2025 (inclusiv) ora 14.00, dupa verificare de catre compartimentul R.U.R.P.A-A.
- 11.12.2025 - ora 9,00 - Selectia dosarelor pentru postul de Inginer ,
- 12.12.2025 - ora 12.00 - termen de afisare rezultate la selectia dosarelor de concurs,
- 15.12.2025 - ora 12.00 - termen depunere contestatii cu privire la rezultatul selectiei dosarelor de concurs,
- 16.12.2025- ora 14,00 - termen de afisare a rezultatelor privind contestatiile la selectia dosarelor de concurs,
- 17.12.2025 ora 10.00 - Desfasurare proba scrisa pentru postul de Inginer
- 18.12.2025 ora 10.00 - termen de afisare rezultate la proba scrisa
- 18.12.2025 ora 13.00 - termen de depunere contestatii cu privire la rezultatul probei scrise
- 19.12.2025 ora 10.00 - termen de afisare a rezultatul privind contestatiile la proba scrisa


- 19.12.2025 ora 13.00 - Sustinerea interviului pentru postul de Inginer
- 22.12.2025 ora 10.00 - termen de afisare rezultate privind interviul;
- 22.12.2025 ora 14.00 - termen depunere contestatii cu privire la rezultatele interviului;
- 23.12.2025 ora 10,00 - termen de afisare privind contestatiile la proba de interviu;
- 23.12.2025 ora 14.00 - termen de afisare a rezultatelor finale ale concursului
Conform art. 35 al H.G. 1336 din 2022, pentru inscrierea la concurs candidatii vor prezenta un dosar de concurs care va contine urmatoarele documente:
a) formular de inscriere la concurs, conform modelului prevazut la anexa nr. 2 din H.G. 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care sa ateste nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau institutia publica;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care atesta vechimea in munca, in meserie si/sau in specialitatea studiilor, solicitate pentru ocuparea postului ;
f) cazierul judiciar sau o declaratie pe propria raspundere ca nu are antecedente penale care sa-l faca incompatibil cu functia pentru care candideaza;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate;
h) curriculum vitae, model European.
Adeverinta care atesta starea de sanatate contine in clar numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit de Ministerul Sanatatii.
Copiile de pe actele prevazute la lit. b)-e), se prezinta insotite de documentele originale, care se certifica cu mentiunea "conform cu originalul" de catre secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevazut la lit. f), poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarant admis la selectia dosarelor are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice a concursului.
Dosarele de concurs se depun la Compartimentul R.U.R.P.A. sau pot fi transmise de candidati prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica sau platformele informatice ale autoritatilor sau institutiilor publice in termen de 10 zile lucratoare de la data afisarii anuntului pentru ocuparea postului vacant.
In situatia in care candidatii transmit dosarele de concurs prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica sau platformele informatice ale institutiilor sau autoritatilor publice, candidatii primesc codul unic de identificare la o adresa de a-mail comunicata de catre acestia si au obligatia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevazute la alin. b) - e) in original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii probei scrise/practice.
Transmiterea documentelor prin posta electronica sau prin platformele informatice ale autoritatilor sau institutiilor publice se realizeaza in format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar in forma lizibila la adresa de e- mail: [email protected]
Nerespectarea prevederilor referitoare la transmiterea si inregistrarea dosarului de concurs, dupa caz, conduce la respingerea candidatului.
Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidatii trebuie sa indeplineasca conditiile generale, conform art. 14 din Hotararea de Guvern nr. 1336 din 2022, si anume:
a) are cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiului Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are capacitatea de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e) indeplineste conditiile de studii, de vechime in specialitate si, dupa caz, alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, infractiuni savarsite cu intentie care ar face o persoana candidate la post incompatibila cu exercitarea functiei contractuale pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau a exercitarii unei profesii.


TEMATICA
CONCURS - INGINER Serviciul GRRA


1. Principiile si prevederile Legii Apelor 107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare
2. Regimul lucrarilor care se construiesc pe ape sau care au legatura cu apele : tipuri de lucrari, proceduri si modalitati de reglementare din punct de vedere al gospodaririi apelor
3. Regimul de folosire a apelor si a albiilor
4. Protectia resurselor apa : tipuri de surse de apa si zonele de protectie ale acestora si instalatiilor aferente, reglementari in zonele de protectie
5. Reglementarea constructiilor amplasate in zona inundabila a albiei majore sau in zonele de protectie ale cursurilor de apa
6. Intocmirea si continutul documentatiilor tehnice de fundamentare necesare obtinerii avizului de gospodarire a apelor si a autorizatiei de gospodarire a apelor


BIBLIOGRAFIE
CONCURS - INGINER Serviciul GRRA


1. Legea Apelor nr. 107/25.09.1996 cu modificarile si completarile ulterioare;
2. Ordinul Ministrului Mediului Apelor si Padurilor nr. 828/04.07.2019 (inclusiv anexele 1-3) privind aprobarea Procedurii si competentelor de emitere, modificare si retragere a avizului de gospodarire a apelor, inclusiv procedura de evaluare a impactului asupra corpurilor de apa, a Normativului de continut al documentatiei tehnice supuse avizarii, precum si a Continutului-cadru al Studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apa;
3. Ordinul Ministrului Mediului Apelor si Padurilor nr. 3147/06.12.2023 privind aprobarea Procedurii si competentelor de emitere, modificare, retragere si suspendare temporara a autorizatiilor de gospodarire a apelor, precum si a Normativului de continut al documentatiilor tehnice supuse autorizarii;
4. HG 930/11.08.2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrogeologica;
Atributiile postului:
Isi insuseste prevederile reglementarilor specifice domeniului de activitate necesare exercitarii atributiilor postului.
- Are constiinta dezvoltarii profesionale permanente.
- Emite, conform competentelor stabilite prin Decizia Directorului S.G.A. Neamt nr................... si legislatiei in vigoare, urmatoarele acte de reglementare: avize de gospodarirea apelor, avize de amplasament, autorizatii de gospodarirea apelor, permise de traversare, avize / autorizatii de gospodarirea apelor modificatoare, transfer de aviz / autorizatie de gospodarirea apelor. Aceste acte de reglementare se emit in baza documentatiilor tehnice de fundamentare intocmite conform legislatiei in vigoare, de proiectanti certificati de M.M.A.P. si a legislatiei privind procedurile si competentele de emitere a acestora.
- Primeste documentatiile de fundamentare in vederea emiterii actelor de reglementare si transmite in scris catre APM adresa de informare privind inregistrarea solicitarilor de aviz de gospodarire a apelor;
- Intocmeste factura proforma privind contravaloarea serviciului de emitere a actului de reglementare stabilit conform OUG 52/2023, pe care o trimite solicitantului
- Analizeaza documentatiile de fundamentare in conformitate cu legislatia in vigoare, in vederea emiterii actelor de reglementare;
- Verifica la teren exactitatea datelor prezentate in cererea si documentatiile tehnice de fundamentare a emiterii actelor de reglementare, precum si modul de respectare a prevederilor legale privind gospodarirea apelor;
- In urma analizei si a verificarilor la teren, solicita prin procesul verbal de verificare in teren si/sau prin adresa scrisa, dupa caz, completari la documentatiile tehnice transmise, la proiectantul de specialitate si titularului de proiect, precizand si termenele de trimitere a acestora;
- Daca completarile la documentatiile tehnice solicitate prin procesul verbal de constatare
la teren sau prin adresa scrisa, nu raspund cerintelor, se revine cu o noua adresa si un nou termen. Daca la expirarea termenului de trimitere a completarilor acestea nu sunt transmise sau tot nu raspund cerintelor, se sisteaza procedura de emitere a actului de reglementare solicitat, se respinge solicitarea si se returneaza documentatia tehnica. Se retine in arhiva solicitarea de emitere a actului de reglementare, un exemplar din
documentatia tehnica de fundamentare si toata corespondenta legata de aceasta. Se notifica Serviciul Inspectia Bazinala a Apelor din cadrul ABA Siret pentru aplicarea prevederilor legislatiei in vigoare, in aceste cazuri.
- Supune analizei membrilor C.T.E. solicitarile de emitere acte de reglementare si documentatiile tehnice aferente, si, dupa caz, puncte de vedere in legatura cu proiectele supuse reglementarii de la compartimentele interesate, si, tinand cont de eventualele observatii, se solicita in scris, completari la documentatiile tehnice analizate;
- Cand documentatiile tehnice sunt complete se redacteaza actul de reglementare, se transmite proiectul de aviz de gospodarire a apelor catre APM, se inregistreaza in registrul de evidenta acte de reglementare, se transmit pentru semnare conducerii unitatii; Avizul de gospodarire a apelor se inregistreaza si semneaza conform procedurii stabilite prin Ordinul MAP 828/2019.
- Se transmite solicitantului un exemplar din actul de reglementare, in original, si un exemplar documentatia tehnica de fundamentare, vizata spre neschimbare
- Actele de reglementare semnate se scaneaza si se introduc in registrul electronic de evidenta a actelor de reglementare, se transmit Birourilor/serviciilor MESE, GMPRA si IBA din cadrul ABA Siret, dupa caz.
- Intocmeste ,,Referatul tehnic de specialitate" pentru emiterea actelor de reglementare, la proiectele aflate in competenta de reglementare a S.G.A. Neamt, conform legislatiei in vigoare. Transmite documentatia tehnica si ,,Referatul tehnic" la ABA Siret si primeste de la acesta actul de reglementare;
- Arhiveaza, in spatiile puse la dispozitie de conducerea unitatii, documentatiile tehnice de fundamentare a emiterii actelor de reglementare, actele de reglementare propriu-zise, solicitarile de completari si toata corespondenta legata de aceasta, pe obiective;
- Arhiveaza, in spatiile puse la dispozitie de conducerea unitatii, solicitarile de emitere acte de reglementare, un exemplar din documentatia tehnica de fundamentare a acestora si toata corespondenta legata de aceasta cu agentii economici la care au fost respinse solicitarile si documentatiile tehnice returnate;
- Acorda consultanta tehnica contra cost, privind aspecte de gospodarirea apelor, la solicitarea elaboratorului sau titularului de proiect, pe parcursul intocmirii proiectului sau documentatiei tehnice de fundamentare a emiterii actelor de reglementare, aplicand tariful conform OUG 52/2023.
- Emite contra cost, la solicitarea titularului de proiect, o consultanta tehnica pentru proiectele pentru care, in urma analizei rezulta ca, nu se incadreaza in prevederile art. 48, 54 si 50 din Legea Apelor 107/1996 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru Declaratia ACGA conform Ghidului solicitantului aplicand tariful conform OUG 52/2023.
- Analizeaza solicitarile de la terti si stabilesc conditiile de folosire a apelor uzate epurate
corespunzator, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2020/741 al Parlamentului European si al Consiliului din 25 mai 2020 privind cerintele minime pentru reutilizarea apei, dupa caz;
- Analizeaza si elaboreaza adrese de raspuns solicitarilor transmise de SGA-uri/SHI-uri pe probleme de reglementare in domeniul gospodaririi apelor;
- Notifica titularii de acte de reglementare asupra modificarilor legislatiei de gospodarire a apelor survenite dupa emiterea actelor de reglementare si influentei acestor modificari in modul de reglementare a activitatii, aplicand prevederile OUG 52/2023;
- Participa la activitatile de implementare a Directivei cadru in domeniul apei, pentru activitatile de care raspunde si la alte activitati stabilite de conducerea SGA NEAMT;
- Contribuie la elaborarea capitolelor privitoare la folosintele consumatorilor de apa din cadrul lucrarii Anuarul de g.a. la nivel national;
- Participa la actualizarea situatiei autorizarii folosintelor de apa care intra sub incidenta Legii 278/2013 privind emisiile industriale (IED);
- Prelucreaza si pune la dispozitia autoritatii publice centrale din domeniul apelor si a altor institutii abilitate, datele si informatiile solicitate specifice domeniului sau de activitate, conform prevederilor legale; - Pune la dispozitia serviciilor de specialitate din cadrul ABA SIRET date tehnice existente in autorizatiile de gospodarire a apelor emise la SGA NEAMT, necesare contributiei aferente cheltuielilor generale de administrare, intretinere si dezvoltare, pentru gestionarea durabila a infrastructurii Sistemului national de gospodarire a apelor, in cota fixa, aplicabila tuturor utilizatorilor resurselor de apa pe categorii de resurse si utilizatori;
- Participa la activitatea de control/verificare pentru activitatea de reglementare din domeniul gospodaririi apelor; la solicitarea compartimentelor din cadrul ABA ,,Siret", si alte institutii ale statului, dupa caz.
- Contribuie la elaborarea unor rapoarte si lucrari de sinteza in legatura cu gospodarirea apelor, conform programului de activitate aprobat si in functie de necesitatile ABA SIRET;
-Executa orice alte sarcini repartizate de catre Directorul / Inginer sef/ Seful ierarhic, dupa caz, pentru realizarea strategiilor pe termen scurt ale organizatiei, in conformitate cu domeniul de competenta si in limitele respectarii temeiului legal.
- Colaboreaza cu A.P.M Neamt, Primarii ale localitatilor, Consiliu Judetean Neamt si Prefectuta judetului Neamt, in vederea desfasurarii activitatii de reglementare a lucrarilor ce se construiesc pe ape si care au legatura cu apele;


Sfaturi de siguranta

  • Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
  • Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
Raporteaza Job

This action will pause all job alerts. Are you sure?

Cancel Proceed
Esti la un pas de noua ta cariera!: INGINER - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Autentificare si aplica acum: Utilizati email si parola pentru a va autentifica:
Vizualizati mai multe
Ad
Raporteaza
Share Job Via Sms

Fii informat

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.

Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.

B-dul Dimitrie Pompeiu Nr. 9 - 9A, Iride Business Park, Bucuresti

© 2025 Jobradar24. Toate drepturile rezervate.

Or your alerts