Referent de specialitate (expert relații externe) S III - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 5 zile în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Referent de specialitate (expert relații externe) S III - Posturi Gov | Locuri de munca la stat
Adaugat: 5 zile în urmă
Posturi Gov - Locuri de munca la stat
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Universitatea de Stiintele Vietii ,,Regele Mihai I" din Timisoara Expira in 2025-12-10
Locatie
Timis
Nivel
Functii de executie
Tip
Permanent
Angajator
Institutii locale
Categorie
Functie contractualaAnunt
1 post - Referent de specialitate (expert relatii externe) S III
Conditii generale:
* are cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene;
* cunoaste limba romana, scris si vorbit;
* are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
* are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
* indeplineste conditiile de studii, de vechime in specialitate si, dupa caz, alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
* nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, contra umanitatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, infractiuni savarsite cu intentie care ar face o persoana candidata la post incompatibila cu exercitarea functiei contractuale pentru care candideaza, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
* nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
* nu a comis infractiunile prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru domeniile prevazute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Conditii specifice:
Studii: Studii superioare absolvite cu diploma de licenta in Filologie, programul de studii Limba si Literatura Engleza si Limbi si Literaturi Moderne - Limba Germana sau Franceza, Studii de masterat aboslvite cu diploma de master in Filologie, specializarea Teoria si practica traducerii limbile engleza si franceza
Vechime in domeniul/specialitatea postului: minim 1 an
Cunostinte de operare pe calculator (necesitate si nivel): pachetului Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) - ECDL CERTFICATE
Limbi straine (necesitate si nivel de cunoastere): Engleza- C1, Germana- A2, Franceza - B2
Abilitati, calitati si aptitudini necesare:
Aptitudini profesionale si tehnice
* Cunostinte solide privind procedurile administrative universitare pentru studentii internationali;
* Aptitudini de traducere in limbile engleza, franceza si germana si redactare profesionala a documentelor oficiale si a corespondentei internationale;
* Cunostinte de operare in platformele CNRED- PCUE, Sinology Drive, IMI - reprezinta un avantaj;
* Capacitate de analiza, sinteza si raportare statistica a datelor referitoare la studentii straini - reprezinta un avantaj.
Aptitudini de comunicare si relationare
* Excelente abilitati de comunicare interculturala, adaptate unui mediu academic international;
* Tact, empatie si diplomatie in interactiunea cu studentii si partenerii institutionali straini;
* Capacitatea de a lucra eficient in echipa si de a colabora cu diferite structuri interne si externe (facultati, ministere, ambasade, servicii publice);
* Claritate si profesionalism in transmiterea informatiilor, atat verbal, cat si in scris.
Aptitudini organizatorice si de management
* Gandire sistematica si orientare spre rezultate, necesare pentru coordonarea fluxurilor administrative;
* Planificare eficienta a activitatilor si respectarea termenelor-limita;
* Capacitate de prioritizare a sarcinilor in conditii de volum mare de munca;
* Proactivitate si initiativa in identificarea si rezolvarea problemelor;
* Rigoare si responsabilitate in gestionarea documentelor si respectarea procedurilor institutionale.
Calitati personale si comportamentale
* Adaptabilitate si flexibilitate la schimbarile de reglementari si contexte internationale;
* Rezistenta la stres si capacitatea de a mentine acuratetea si profesionalismul in perioade de activitate intensa;
* Empatie, deschidere culturala si spirit de incluziune, esentiale in relatia cu studentii straini;
* Integritate, confidentialitate si respect fata de diversitate;
* Atitudine pozitiva, orientata spre colaborare si imbunatatire continua a proceselor si serviciilor universitare.
Atributiile postului:
* Gestioneaza procesul de admitere si inmatriculare al studentilor internationali la USVT.
* Asigura traducerea documentelor interne.
* Pastreaza legatura permanenta cu Serviciul pentru Imigrari al judetului Timis privind vizele si permisele de sedere ale studentilor straini.
* Coordoneaza procedura de eliberare a scrisorilor de acceptare pentru studentii internationali.
* Redacteaza ghidul de orientare pentru studentii internationali (in romana si engleza).
* Adapteaza informatiile de pe site-ul USVT destinate publicului international.
* Gestioneaza solicitarile studentilor straini privind cazarea, taxele si asistenta administrativa..
* Sprijina secretariatele facultatilor in completarea documentelor bilingve pentru studentii internationali.
* Actualizeaza periodic informatiile privind statutul studentilor straini si elaboreaza documente necesare studentilor straini.
Dosarul de concurs va contine urmatoarele documente:
a) formular de inscriere la concurs, conform modelului;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului, conform model;
f) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului; (adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sanatatii. Pentru candidatii cu dizabilitati, in situatia solicitarii de adaptare rezonabila, adeverinta care atesta starea de sanatate trebuie insotita de copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap, emis in conditiile legii);
h) certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare;
i) curriculum vitae, model comun european;
j) certificatului medical eliberat de catre medicul specialist de medicina muncii, pe formular specific, conform prevederilor Ordinului nr. 4.060/1.502/2024 privind aprobarea modului de acordare a avizelor medicale pentru exercitarea functiilor didactice de predare sau didactice auxiliare si a modelului de certificat medical pentru incadrarea intr-o functie didactica de predare sau didactica auxiliara din invatamantul superior.
Toate documentele enumerate mai sus sunt obligatorii pentru inscrierea la concurs. Lipsa unui sau mai multor documente duce la respingerea dosarului de concurs.
BIBLIOGRAFIA
* Carta Universitara https://usabtm.ro/utilizatori/universitate/file/Carta Universitara USV Timisoara.pdf
* Strategia de Internationalizare a Universitatii de Stiintele Vietii ,,Regele Mihai I" din Timisoara - https://www.usab-tm.ro/utilizatori/universitate/file/rel_int/STRATEGIA DE INTERNATIONALIZARE USVT 2025-2030.pdf
* Legea Nr. 190 din 18 iulie 2018 - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/203151
* Legea invatamantului superior nr. 199/2023 (cu modificarile si completarile ulterioare) - https://lege5.ro/Gratuit/geztqmjwgq4ts/legea-invatamantului-superior-nr-199-2023
* Metodologie privind organizarea si desfasurarea admiterii candidatilor internationali si a candidatilor romani cu acte de studii emise in strainatate la Universitatea de Stiintele Vietii ,,Regele Mihai I" din Timisoara https://www.usabtm.ro/utilizatori/calitate/file/regulamente/m102/USVT_M102 ed 3 rev 0 01_07_2025.pdf
* Ordinul M.E. nr. 5508/2024 pentru aprobarea Metodologiei de recunoastere si echivalare a actelor de studii universitare de scurta durata, licenta, masterat sau postuniversitare eliberate de institutii acreditate de invatamant superior din strainatate - https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/285541
* Ordinul M.E. nr. 4620/2024 privind aprobarea Metodologiei de recunoastere si echivalare a actelor de studii de nivel preuniversitar obtinute in strainatate si la organizatiile furnizoare de educatie care scolarizeaza in baza unui curriculum al altui stat, pe teritoriul Romaniei, activitati de invatamant preuniversitar - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/285395
* Ordinul M.E. nr. 5552/2024 pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile de scolarizare a romanilor de pretutindeni si a cetatenilor straini in cadrul institutiilor de invatamant superior de stat, particulare si confesionale particulare acreditate din Romania - https://www.edu.ro/sites/default/files/fisiere articole/OM_5552-2024.pdf ;
* Ordinul M.E. nr. 5655/2024 pentru aprobarea Metodologiei privind admiterea la studii a cetatenilor straini in ciclurile de studii universitare si in invatamantul postuniversitar, pe locuri de studii cu plata taxelor de scolarizare in valuta - https://www.edu.ro/sites/default/files/fisiere articole/OM_5655-2024.pdf .
* Ordinul M.E. si M.A.E. nr. 6109/1816/2024 pentru aprobarea Metodologiei privind acordarea burselor romanilor de pretutindeni care studiaza in cadrul institutiilor de invatamant superior de stat din Romania - https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/290017
* Ordinul M.E. nr. 5553/2024 privind aprobarea Procedurii de emitere a scrisorilor de acceptare la studii a romanilor de pretutindeni pentru invatamantul superior de stat si particular acreditat, pe locuri cu taxa in lei - https://www.edu.ro/sites/default/files/fisiere articole/OM_5553-2024.pdf
* Ordinul M.E.C. nr. 3693/2024 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii in invatamantul superior in ciclurile de studii universitare de scurta durata, de licenta, de master si de doctorat.
TEMATICA
* Categoriile de candidati care au efectuat studii in strainatate
* Documentele incluse in dosarul de candidatura al celor care au efectuat studii in strainatate
* Etapele aferente procesului de transmitere al dosarelor de candidatura ale celor care au efectuat studii in strainatate structurilor relevante din cadrul MEC
* Colaborarea cu participantii implicati in procesul intern de organizare si desfasurare a admiterii studentilor straini in vederea realizarii documentelor interne care insotesc dosarele de candidatura
* Platformele online utilizate pentru a transmite dosarele de candidatura
* Comunicarea cu structurile relevante din cadrul MEC
* Recunoasterea sau echivalarea actelor de studii obtinute in strainatate la CNRED
* Procedura urmata pentru emiterea Scrisorii de Acceptare la Studii pentru candidatii din state terte
* Procedura urmata pentru emiterea Scrisorii de Acceptare la Studii pentru candidatii din categoria Romani de pretutindeni
* Procedura urmata dupa emiterea Adeverintei de catre CNRED
* Procedura urmata dupa emiterea Scrisorii de Acceptare la Studii pentru candidatii din state terte
* Procedura urmata dupa emiterea Scrisorii de Acceptare la Studii pentru candidatii din categoria Romani de pretutindeni
CALENDARUL DE DESFASURARE AL CONCURSULUI
Nr. Etapa Sala Data
1. Depunerea dosarelor de concurs
Compartiment Personal 26.11.2025-10.12.2025, ora 08:00-15:00
2. Selectia dosarelor de concurs Compartiment Personal 12.12.2025, ora 14:00
Afisarea rezultatelor privind selectia dosarelor Avizierul si site-ul universitatii 12.12.2025, ora 15:00
Depunerea contestatiilor privind selectia dosarelor Compartiment Personal 12.12.2025-15.12.2025,
ora 15:30
Afisarea rezultatelor contestatiilor
Avizierul si site-ul universitatii 15.12.2025, ora 16:00
3. Proba scrisa Sala Conferinta Rectorat Holul Aulei 18.12.2025, ora10:00-12:00
Afisarea rezultatelor probei scrise Avizierul si site-ul universitatii 18.12.202, ora 13:00
Depunerea contestatiilor privind proba scrisa Compartiment Personal 18.12.2025-19.12.2025,
ora 13:30
Afisarea rezultatelor contestatiilor Avizierul si site-ul universitatii 19.12.202, ora 14:00
4. Proba interviu Sala Conferinta Rectorat Holul Aulei 19.12.202, ora 14:30
Afisarea rezultatelor interviului Avizierul si site-ul universitatii 19.12.2025, ora 15:30
Depunerea contestatiilor privind interviul Compartiment Personal 19.12.2025-22.12.2025, ora 15:30
Afisarea rezultatelor contestatiilor Avizierul si site-ul universitatii 22.12.2025, ora 16:00
5. Afisarea rezultatelor finale Avizierul si site-ul universitatii 22.12.2025, ora 16:00
Informatiile privind concursul se obtin la Compartimentul Personal, telefon +0256277156, e-mail: [email protected] sau pe site-ul universitatii www.usvt.ro.
Desfasurarea concursului va avea loc la sediul USVT, cladirea Rectorat, Calea Aradului, nr.119, Timisoara, jud.Timis, conform calendarului de desfasurare al concursului.
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.