Responsabil Clienti si Control Comercial
Adaugat: 2 luni în urmă
Holcim Romania S.A.
Responsabil Clienti si Control Comercial
Adaugat: 2 luni în urmă
Holcim Romania S.A.
Acest anunt este cu aplicare externa. Cand dati click pe Aplicare Externa veti fi redirectionat pe un alt site pentru a aplica.
Responsabil Clienți & Control Comercial
Misiune: Asigură gestionarea corectă și eficientă a relațiilor cu clienții din punct de vedere financiar-contabil, în conformitate cu legislația în vigoare, normele contabile și procedurile interne. Monitorizează și menține acuratețea soldurilor clienților, întocmește rapoarte specifice și participă activ la procesele de închidere lunară, audit și inventariere. Gestioneaza activitatea de control comercial, având ca obiectiv principal gestionarea riscurilor și a polițelor de asigurare pentru creanțele comerciale.
Responsabilități principale:
Relația cu centrele de servicii (GHBS/EBS):
Transmiterea instrumentelor de plată scanate pentru înregistrare în SAP și aplicația bancară; Transmiterea detaliilor pentru alocarea corectă a încasărilor, inclusiv cele aferente proiectelor; Întocmirea și verificarea facturilor de avans/storno avans și înregistrarea lor corectă din punct de vedere TVA.
Control comercial și credit management:
Monitorizarea soldurilor clienților și inițierea procesului de recuperare, în colaborare cu echipa de vânzări și departamentul juridic; Blocarea/deblocarea clienților în funcție de limitele de credit și riscurile identificate; Pregătirea informațiilor necesare pentru ședințele Credit Committee și urmărirea aplicării deciziilor.
Relația cu clienții și echipa de vânzări:
Comunicarea directă cu clienții pentru reconcilierea soldurilor și soluționarea diverselor situații financiare; Susținerea echipei de vânzări în procesul de colectare a creanțelor; Transmiterea zilnică a situației încasărilor către echipa de vânzări; Notificarea responsabilului de vânzări în legătură cu biletele la ordin scadente sau refuzate
Analize și raportări:
Analiza periodică a conturilor clienților (411, 413, 418, 419, 461, 267, 491), atât pentru contabilitatea statutară, cât și pentru cea de grup; Reconcilierea soldurilor analitice cu cele sintetice și solicitarea de corecții, unde este cazul; Monitorizarea și validarea rapoartelor de confirmare a soldurilor.
Administrarea creanțelor:
Calcularea și propunerea provizioanelor pentru creanțe, conform procedurii de credit management; Evidențierea sumelor de trecut pe cheltuieli din creanțe nerecuperabile; Actualizarea în SAP a situației clienților incerti și transmiterea instrucțiunilor de înregistrare conform aprobărilor.
- Alte responsabilitati:
Participarea la inventarieri lunare, anuale sau ocazionale; Actualizarea și respectarea procedurilor interne; Gestionarea documentației MCS (ICS) aferente ariei de responsabilitate; Desfășurarea altor activități financiare, la solicitarea superiorului direct; Respectarea documentelor SMI aplicabile și utilizarea versiunilor în vigoare.
Cerințe:
Studii superioare în domeniul economic;
Minimum 4–5 ani de experiență în contabilitate și domeniul financiar;
Cunoștințe solide de contabilitate financiară și legislație fiscală;
Experiență în credit management;
Cunoștințe privind standardele contabile (statutare și IFRS);
Utilizare avansată SAP, modul FI-AR;
Limba engleza - nivel mediu.
Sfaturi de siguranta
- Nu trimiteti niciodata BANI in avans sau acte de identitate pentru aplicarea la un loc de munca. Nu trimiteti bani in avans pentru promisiuni de angajare sau alte oferte similare.
- Daca aveti impresia ca acest anunt nu este real, va rugam sa il raportati apasand butonul "Raporteaza Job"
This action will pause all job alerts. Are you sure?
Fii informat
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si primeste cele mai recente oferte de munca si informatii despre cariera direct in inbox-ul tau.
Securitatea datelor dumneavoastra este importanta pentru noi. Citeste Politica de confidentialitate.