Introducere în meseria de administrator pensiune turistică. Care sunt atribuțiile și fișa postului

Multi au tendinta de a privi doar partea plina a paharului, cea romantica, cand se gandesc la un astfel de job.

Dar a administra o pensiune turistica inseamna mult mai mult. Apoi, nici nu e chiar asa de simplu sa ajungi administrator de pensiune turistica.

Totusi, nu te descuraja. Tine cont de faptul ca oferte pentru un astfel de job exista (iata aici joburile listate de Jobradar24), chiar daca cu greu pot fi gasiti oameni competenti pe aceste pozitii. Nu e un job simplu si nici unul pe care sa-l poata ocupa oricine.

Pentru a ajunge pe o astfel de positie, vei avea nevoie ori de studii de specialitate sau poti urma un curs de calificare. Oferte exista, asigura-te doar ca diploma va fi recunoscuta.

Atributiile unui administrator de pensiune turistica

Dar iata ce presupune un astfel de job.

Activitatea principala a unui administrator de pensiune turistica se desfasoara in cadrul pensiunii turistice, o unitate de cazare si alimentatie publica, deruland concomitent activitati specifice cu agentii de turism, furnizori, banci,administratie si ordine publica.

Sunt mentinute relatii cu organisme si organizatii locale in scopul functionarii pensiunii in conditii de maxima eficienta si profitabilitate.

Activitatile specifice sunt similare atat in pensiunea proprie, cat si intr-o locatie de gestiune, administrarea acesteia avand ca scop principal profitabilitatea, rentabilitatea serviciilor oferite, succesul pe piata turistica.

Pentru indeplinirea cu succes a activitatilor sale, administratorului de pensiune turistica ii sunt necesare competente ce apartin domeniilor alimentatie publica si cazare, financiar-contabil, bancar, contractare, in vederea asigurarii unui climat favorabil clientilor, oferirii si promovarii serviciilor pensiunii turistice, functionarea pensiunii in conditii de profitabilitate etc..

Administratorul de pensiune turistica este o persoana cu bune abilitati de comunicare si capabil sa munceasca in echipa, este un bun organizator, un bun gestionar al resurselor si al informatiilor. Pentru a fi eficient, el trebuie sa utilizeze calculatorul in gestionarea informatiilor.

Administratorul de pensiune turistica colaboreaza permanent cu departamente specializate si isi dezvolta relatii trainice cu o serie cat mai larga de agentii de turism, atat din tara, cat si din strainatate.

Administratorul de pensiune turistica conduce activitatea personalului de serviciu, supraveghind respectarea regulamentului de ordine interioara al pensiunii si stabileste necesarul de materiale si accesorii utile functionarii pensiunii in conditii de performanta.

Pentru a pastra patrimoniul gestionat, administratorul de pensiune turistica monitorizeaza permanent aplicarea normelor de protectia muncii si P.S.I., cele referitoare la protectia mediului si proprietatii, persoanelor si valorilor.

Pentru a putea valorifica potentialul turistic si specificul local, administratorul de pensiune turistica promoveaza direct produsul turistic in cadrul unor activitati specifice programului optional oferit turistilor. Prin promovarea potentialul turistic local si national este asigurata sporirea gradului de atractivitate a pensiunii.

Administratorul de pensiune turistica este un bun mediator, o persoana amabila si comunicativa, care rezolva pe cale amiabila eventualele reclamatii ale turistilor, mentinand permanent cadrul adecvat de desfasurare a activitatilor din pensiune.

Fisa de Post Administrator Pensiune Turistica

Subordonare: Directorului general al grupului hotelier

Supervizare: Supervizeaza activitatea personalului administrativ

Relatii functionale: cu sefii departamentelor financiar-contabil, marketing, juridic si aprovizionare din centrala (unde e cazul).

Scopul postului: titularul postului are rolul de a asigura functionarea optima a pensiunii turistice, ca unitate-pilot a grupului hotelier.

Activitati principale:

- coordonarea intregii activitati a pensiunii;

- optimizarea permanenta a serviciilor hoteliere oferite, astfel incat sa fie respectate standardele calitative asumate;

- monitorizarea cheltuielilor si respectarea bugetului alocat;

- supravegherea activitatii de aprovizionare cu produse alimentare si nealimentare;

- managementul resurselor umane existente;

- coordonarea organizarii evenimentelor speciale si festive;

- urmarirea solutionarii eficiente a solicitarilor clientilor.

Sarcini si indatoriri specifice:

- stabilirea unor relatii optime cu clientii, pentru rezolvarea in timp util si in bune conditii a tuturor problemelor ocazionale.

- prospectarea pietei de profil in vederea imbunatatirii continue a serviciilor, avand ca scop final realizarea obiectivelor asumate.

Responsabilitati ale postului:

- raspunde pentru desfasurarea si finalizarea cu succes a contractelor turistice alocate.

- raspunde pentru administrarea bugetului, aprovizionarea eficienta a pensiunii, evidenta si administrarea personalului aflat in subordine.

Autoritatea postului:

- concepe impreuna cu directorul general strategiile de dezvoltare a unitatii pe care o conduce.

- asigura functionarea optima a pensiunii turistice.

Specificatiile postului:

- studii universitare economice si de calificare in domeniul hotelier;

- experienta de minim 2 ani in turism;

- foarte bune cunostinte de contabilitate primara;

- cunostinte medii de limba engleza;

- abilitati foarte bune de comunicare si negociere;

- abilitati organizatorice, initiativa, seriozitate

- responsabilitate, eficienta, disponibilitate pentru coordonarea permanenta a activitatii unei echipe aflate in faza de consolidare; rezistenta la stres.

Articole similare

Să îți alegi cariera poate fi unul dintre cele mai dificile decizii. În principiu, ne dorim să urmăm o carieră într-un domeniu de care suntem entuziasmați. Și ideal ar fi să mergem pe calea care ne va oferi oportunități profitabile, cât mai repede și, mai ales, și pentru anii următori. Asta ar însemna să alegem un loc de muncă bine plătit pentru care există astăzi cerere și care va continua să fie solicitat și în viitor.
Primele 8 locuri de muncă căutate au legătură cu volanul fie că vorbim de șoferi profesionișți, transportatori, curieri, șoferi personali sau alte variațiuni dintr-o lista de căutări pe aceiași tema. În total peste 22% dintre joburile accesate pe cel mai mare agregator de joburi din România, au fost în domeniul transporturilor.
A venit momentul în care trebuie să te decizi asupra carierei tale sau dorești să îți schimbi jobul actual pentru că vezi că piața se transformă și intuiești că altfel va fi realitatea peste 10 – 15 ani? A fi programator sună bine, interesant și toată lumea știe că și banii sunt frumoși.